Monday, December 15, 2008

TERIMALAH SENTUHAN KASIH DARI TUHANMU

Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..
Sahabat..
Mohonlah keampunan kepada ALLAH atas segala dosa-dosa yang telah kita lakukan..
Sama-samalah kita beristighfar memohon keampunanNya..
Moga-moga diampunkan dosa-dosa kita yang talah lalu..

Ya ALLAH..
Ku memohon keampunan daripadaMu..
memohon ampun daripada dosa-dosa yang talah aki lakukan sama ada sedar atau tidak..
Aku talah menganiaya diriku sendiri..
Malah mementingkan hawa nafsu dariMu...Ya ALLAH...
Sesungguhnya ak lalai dan leka serta lupa dari mengingatimu...YA ALLAH
Aku lebih banyak bergelak ketawa besama teman-temanku lebih daripadaMu..
Malah jarang sekali untuk ak menigati mati..
sedangkan ak tahu bahawa mati itu akan mendekatkan lagi diriku padaMu..Ya ALLAH

Antara dua kasih
Kasih ilahi
Kasih iman
Terimalah sentuhan kasih dari Tuhanmu Rabbul Izzati

Hambaku menyombongkan diri terhadapku dengan berbagai bentuk kemegahan
Sedangkan Akulah yang melindungi mereka di tempat tidur mereka
Aku yang menciptakan mereka namun yang disembah adalah selainku
Aku yang memberi rezeki namun selainku yang disyukuri

KebaikanKu sentiasa turun kepada para hamba
Tetapi kajahatan mereka lah yang naik kepadaKu
Aku mencintai mereka dengan memberikan mereka segala nikmatKu
Sedangkan aku tidak memerlukan mereka

Mereka memancing kemurkaanKu debgan berbagai kemaksiatan
Padahal merekalah yang paling memerlukanKu
Sesiapa yang datang kepadaKu
maka akan Ku jemput ia dari kejauhan
Sesiapa yang berpaling dariKu
maka akan Ku memangilnya dari kajauhan
Sesiapa yang meninggalkan sesuatu demi Aku
akan Kuberikan kepadanya lebih dari cukup
Sesiapa yang menginginkan keradhaanKu
Aku pun mengiginkan apa yang diinginkannya

Sesiapa yang bertindak dengan bergantung pada kekuasaanKu
Maka akan Ku lunakkan besi baginya
Dan sesiapa yang mementingkanKu dari selainKu
Akan ku pentingkannya lebih daripada orang lain
Orang yang mengerjakan maksiat
akan Ku buat mereka berputus asa dari rahmatKu
Jika mereka bertaubat kepadaKu
Maka akan Ku jadi Kekasih mereka
Sebab Aku mencintai orang-orang yang bertaubat dan mencucikan diri

Satu kebaikan disisiKu adalah senilai sepuluh kali ganda yang sepertinya
Hingga ke tujuh ratus kali ganda
Hingga ke gandaan yang banyak sekali
Sedangkan kejahatan disisiKu
Adalah bernilai satu

Maka jika ia telah menyesal dan memohon keampunan dariKu
Nescaya akan Ku ampunkan
Aku mensyukuri amal kebajikan yang sedikit
Dan mengampuni banyak kesalahan
Kasih sayangKu pada hambaKu adalah melebihi dari murkaKu

Sifat penyantunKu mendahului keputusanKu menjatuhkan hukuman
Pemberian maafKu lebih mendahului siksaanKu
Aku lebih pengasih kapada hamba-hambaKu
Lebih daripada kasih ibu kepada anaknya

Wahai sahabat yang dirahmati ALLAH sekalian

ALLAH ada berfirman dalam sebuah Hadith Qudsi
maksudnya:
Jika mana-mana hambaKu taat kepadaKu
Aku redha kepadanya
Bila Aku redha kepadanya maka akan Aku berkati seluruh hidupnya
Sesunguhnya keredhaanKu tiada penghujungnya
Jika mana-mana hambaku berbuat maksiat kepadaKu
Maka Aku marah kepadanya
Bila Aku marah kepadanya bermakna Aku melaknatnya....



No comments: